Обновления сервера

 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

Balancer, 18.01.05 14:10:07:
Позавчера обновил сборку сервера до, соответственно, 16.01.2005.

Изменения в ней:

16.Jan.05
- damages changes to be more official-like (mob dmg x 3, skill dmg / 3)

15.Jan.05
- added fixes to expertise system
- added natiels hit/miss calulator

С 16-го числа изменений в сборке не было.
snap: 590
 



Выношу в отдельную закрытую тему, чтобы не терялись сами анонсы :)

Обсуждать можно в http://balancer.ru/forums/index.php?showtopic=68
 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

Только что обновил до:
20.Jan.05
- Fixed adena exploit in parties.
- Added in accuracy updates with level and added in the hit/miss calc again. (natiels)
- Resting will now increase regen. Relax and other skills that give regen bonus
should work now. (natiels)

19.Jan.05
- changed damage calc to use character's physical attack value instead of just weapon
attack value. This will cause buffs/masteries to now effect damage output. (natiels)
- fixed the basePAtk, PDef, MAtk, MDef calcs for NPCs so buffs/debuffs will no
longer stack on NPCs. (natiels)

18.Jan.05
- added Continuous skill handler for continuous skills like Soul Cry.
Soul Cry should work now, but accuracy and relax need a bit more work (natiels)
 
 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

Mage Banl, 21.01.05 23:49:18:
Balancer а можно еще перевод по русски? ;)
snap: 731
 


Мне, конечно, тяжело (я в школе и институте немецкий учил), но постараюсь :)

20.Jan.05
- Убран эксплойт адены в партиях
- Добавлено изменение точности в зависимости от уровня и она теперь учитывается в формулах вычисления попаданий/промахов
- Отдых теперь ускоряет регенерацию. Relax и другие подобные умения теперь должны работать.

19.Jan.05
- Изменены вычисления повреждений с использованием P.Atk вместо простой атаки оружием. Теперь buff'ы и т.п. оказывают влияние на повреждение.
- Исправлены вычисления base PAtk, PDef, MAtk, MDef для NPCs.

18.Jan.05
- Добавлены умения непрерывного действия, такие, как Soul Cry. Этот скилл теперь должен работать. Accuracy и Relax требуют ещё работы над ними.
 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

Обновление движка. Переводить лень.
(До этого обновлял 23-го, но список изменений не вывешивал)

27.Jan.07
- party skills work wen not in party (luisantonioa)
- updates to critical hit and evasion
- only client protocol 483 is now allowed, so update your client to latest version

26.Jan.06
- fix for //repair command on db connections (luisantonioa)
- Strider code added in (stills needs to be cleaned up properly)
- expertise penalties fully added (luisantonioa)
ie for armour defense and speed penalty
for weapon accuracy and attack penatly
- fixed admin spawn so has format
//spawn_monster <monster is> <secnds respawn> (luisantonioa)
- Fix to make Ride Packet for dismount proper...
- new admin commands
for spawns
//spawn <mob id> <seconds till respawn> (can also use //spawn_monster)

for monster Edit
//aggro <0 for no agrro, 1 for aggro> — Sets targetted monster aggro
//col h <monster height> — Sets targetted monster collision height
//col r <monster radius> — Sets targetted monster collision radius
//save_monster — Saves current targetted monster info to db
--note to see effects of change before save use //kill on monster and when it
— respawns you will see the effects

25.Jan.05
- Added note to AccountManager to let people know it isn't for SQL builds.
User accounts and access levels can be set manually in the database.
Note that you must now set GM access levels per character not per user. (Dalrond)

23.Jan.05
- Spoil/Sweep Skill Added
- Targetting lost wen target dies issue fixed (luisantonioa)
- Fixed sweep to check if monster is spoilt (luisantonioa)
- removed 50% penalty on drain skills (luisantonioa)
- changed duals to do 50% more dmg for the moment (luisantonioa)

22.Jan.05
- Scroll of resurection fix (luisantonioa)
- Evasion rate goes up with level (luisantonioa)

20.Jan.05
- Fixed adena exploit in parties. (luisantonioa)
- Added in accuracy updates with level and added in the hit/miss calc again. (natiels)
- Resting will now increase regen. Relax and other skills that give regen bonus
should work now. (natiels)
- Attack code changed to account for racial attack speeds. Dual weapons have seperate
hit/miss and crit chances now. Attacking is faster. You can change weapons
in combat (natiels)
- Fixed SS to work with both attacks on dual weapons (luisantonioa)
 
 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

Основное по-русски:


- Party-скиллы теперь работают не только в партиях (на сколько я помню, раньше они не работали у одиночных игроков)
- Обновлены учёт критикалов и подвижности (evasion)
- Поддерживаются только клиенты 483-го протокола (рекомендуется обновить в противном случае)
- полностью
- полностью реализованы expertise penalties
- что-то пофиксили с Ride Packet
- Добавили скиллы Spoil/Sweep
- Пофиксили глюки потери целеуказания
- Убраны 50% пенальти на скиллы drain
- Пофиксили свитки оживления
- Подвижность растёт вместе с уровнем
- Пофиксены SS и dual оружие
 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

28.Jan.05
- Monsters drift a certain radius from the spawn location (luisantonioa)
- recursive error bug fixed (striders will work now)
- Updated moutable summons so they cannot be summoned again while mounted (luisantonioa)
- protocol 481 and 483 are now allowed
- Fixed Dupe with sell shop
 

 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

Нашёл и устранил ошибку, из-за которой не показывались NPC в Cederic's Training Halls (где тренируют хуманов-воинов).

Теперь можно будет для них делать квесты (пока ещё не реализованы, со вчерашнего дня разбирался с этим глюком).
 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

7.Feb.05
- Fixed MapRegion initialisation. (luisantonioa)
- Teleport NPC fix (luisantonioa)
- Deactivation of sweep once used (luisantonioa)
 


Выражасяь по-русски о главном - теперь пофиксили глюки с NPC после телепорта и sweep деактивируется после разового использования.

Пофиксили также MapRegion, но у меня это было исправлено уже давно :)
 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

Добавил (его раньше вообще не было) удаление рецептов из книжки с ними.
 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

11.Feb.05
- Client Protocol revision updated accepts 481 - 485 now

10.Feb.05
- Gm Menu Change [Draken-Korin]
- Added Rolling dice... item 4625
 


- Введена поддержка нового протокола (последний апдейт).
- Добавлены Rolling Dice.


От себя ввёл поддержку старого протокола, 478-го. Но - это на страх и риск игроков :)
 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

Новое:
  • Исправлен баг, из-за которого было нельзя отменить магическую атаку
  • Теперь можно нажимать использование следующего скилла, пока ещё кастуается предыдущий.
  • Отдельно обрабатываются повреждения от дуалов
  • Нельзя надевать шмот уровнем более, чем на один, превосходящий допустимый. Т.е. на 35-м уровне, скажем, можно одевать только D- и C-grade.
 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

  • Посмертные заклинания мобов больше не должны срабатывать после их смерти
  • Уровень атакующих скиллов мобов уменьшен вдвое
  • Прайслисты в магазинах теперь редактируются в онлайне
 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

  • При "множественной" смерти экспа не должна больше отниматься многократно
  • Радикально уменьшена зона активации мобов для поддержки друг друга. Сейчас она равна aggro-радиусу. Хотя, по реальной игре радиус 200 выходит очень маленьким. Надо бы как-нибудь прибавить :)
  • Увеличен радиус видимости мобов до предельного для клиента. Сейчас он равен 6000. Был 4000 - на столько видно при NPC/Mob Range = 3.
  • Несколько мелких исправлений.


Обновление до текущего состояния официальной ветки:
code text
  1. 02.Mar.05
  2. - Added RecipeList removal [Balancer]
  3. - Disabled moving of equipped items from pet to owner (DETH)
  4.  
  5. 01.Mar.05
  6. - Correction of sql\l2jdb_create.sql [Cybercouf]
  7. - Disabled the use of pet items on players (DETH)
  8. - All characters that can craft (info from DB) can learn recipes. (mk2)
  9. - Pet are able to use items now (DETH)
  10.  
  11. 28.Feb.05
  12. - Experimental hatchling to strider upgrade code added (DETH)
  13. - Moved the pet deletion query to inventory (DETH)
  14.  
  15. 27.Feb.05
  16. - Adding PetDataTable and script for laoding data
  17.   (uses jep-2.3.0.jar library)
  18. - Changed failed logins till ip is banned to 11
  19. - Experimental pets code added,
  20.   make sure to fix your pets table before running this build!!!
  21.   (the new table is in sql/l2jdb_create.sql) (DETH)
  22. - Clan level 3 is needed to set clan crest,
  23.   also fixed a little bug in title endowment code. (DETH)
  24. - Pet exp should work fine now after restoring a pet (DETH)
  25. - Pet title bug and decay timer fixed (DETH)
  26. - Online characters Table in DB [RmzVoid]
  27.   Note new table required in database (see sql\l2jdb_create.sql for table creation command)
  28.   [characters_online Table]
  29. - Dead pets cannot be returned/get items from owner (DETH)
  30. - Changed the online chars status to be stored in characters,
  31.   please run this line in your sql query parser:
  32.   alter table characters add column online decimal (1);
  33.   (DETH)
  34.  
  35. 26.Feb.05
  36. - Clan member limit added (DETH)
  37. - Clan member titles requires lvl 3 clan or higher (DETH)
  38.  
  39. 25.Feb.05
  40. - Added in game store editor
  41.   Shift Click on a Merchant and click on view Shop
  42.   For Gms
  43. - Update database (inventory and warehouse) on client's disconnect (mk2)
  44. - Changed outgoing network message queueing - not if the network buffer
  45.   if full for a network connection, messages are moved into connection's
  46.   queue, and are taken from that queue when OS network buffer is
  47.   freed. If server was unable to send data withing 30 seconds - the
  48.   client is disconnected. This will help keeping the server healthy,
  49.   on long lags or with slow clients. (mk2)
  50. - Catch RejectedExecutionException that are thrown on shutdown, just to
  51.   keep log clean, these exceptions are not errors. (mk2)
  52. - Clan leveling added, the features will be fixed later :P (DETH)
  53. - Fixed a little bug in the clan leveling code. (DETH)
  54.  
  55.  
  56. 24.Feb.05
  57. - 0 exp/sp bug fixed (DETH)
  58. - //ban <charname> and //unban <charname> now work
  59.   it bans on the chracters account not only that character.
  60.  
  61. 23.Feb.05
  62. - If u make sure the npc id 7995 (Race Manager) 's type is set to L2RaceManager and
  63.   spawn one at the monster derby they will run races and make announcements
  64.   implmentation of bets to come.. (luisantonioa)
  65.   Sql command
  66.   update 'npc' set 'name'="L2RaceManager" where 'id'=7995;
  67. - Edit NPC property AND Edit/Add/Delete DropList [terry39]
  68.  
  69. 22.Feb.05
  70. - Trying to fix 'blinking' of others players when they attack - looks like
  71.   a message about their movement was not always broadcasted to others players (mk2)
  72. - Fixed staned state of players, when they cannot attack and move, but can
  73.   chat, sit/stand, change weapon, etc. We send AutoAttackMode when a player
  74.   starts attacking, but not send end of auto-attackig mode, before
  75.   player casts a spell, so client looses synchronization.
  76.   Basically, this code (state of the player, a kind of AI) in server is just
  77.   a crap, and need to be redesigned and rewriten, to guarantee consistent
  78.   state, correct synchronization with the clients, and better AI (not
  79.   just stop at any action). (mk2)
  80.  
  81. 21.Feb.05
  82. - Added Clan Dissolve (DETH)
  83.  
  84. 20.Feb.05
  85. - Fixed DamageOverTime effects (maximas)
  86.  
  87. 19.Feb.05
  88. - Updated monster race usage (luisantonioa)
  89.   //mons to initiate monsters
  90.   //mons again to start race and delete monsters 30seconds after race start
  91.  
  92. 18.Feb.05
  93. - Try to shutdown more polite, but enforce exit/restart in worst case
  94. - Critical bug in movement is fixed - swapped Y and Z coordinates :(
  95. - Cleanup on character creation, do not create an inventory with 'null' owner
  96. - Fixed another problem with Z coordinate (we really must start world-mapping!)
  97.  
  98. 17.Feb.05
  99. - Dupe Bug Fix
  100. - Fix a movement calculation bug (mk2)
  101.  
  102. 16.Feb.05
  103. - Fixing various bugs caused by concurent handling of client's events (mk2)
  104.  
  105. 16.Feb.05
  106. - Added //ban <charname> and //unban <charname> to ban account (luisantonioa)
  107. - Gm's notified n warning logged if a player drops more than 1 mil adena. (luisantonioa)
  108. - AutoLoot code added (luisantonioa)
  109. - Big Head Potion now working
  110. - Monster Derby temporarily works through gm
  111.   * //mons 1 initiates the monsters
  112.   * //mons 2 starts first half of race
  113.   * //mons 3 starts 2nd half of race
  114.   * //mons 4 ends the race... removes the monsters


Петы пока переводятся на новый механизм и могут работать неверно.
 
+
-
edit
 

Balancer

администратор
★★★★★

Сейчас, после перезагрузки, будут локации мобов, скопированные с оригинального C1. У гномов должны появится NPC. Вообще, структура более грамотная.

Плюс, приведение к последней версии NIO Merge. Например, может (нужно проверять) заработать клановый Warehouse.
 

в начало страницы | новое
 
Поиск
Настройки
Твиттер сайта
Статистика
Рейтинг@Mail.ru